Beállítási segédlet

BEÁLLITÁSI ÚTMUTATÓ: ÁLLÍTSD BE AZ AUTÓD 21 LÉPÉSBEN!
Szerző : LmS (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)  ;  Magyar forditás :Zajcev  ;  Version : 0.62 Beta     
Ez a beallitás útmutató a GTR2 nevű autóverseny szimulátorhoz készült. Kezdo pilótáknak próbál egyszerű és elérhető módszertant kínálni.
Ez a táblázat lefedi a különböző beállításokat, amiket állíthatsz sorjában az autódon.
Az ideális kezdőpont, amire építkezhetünk, az az alapértelmezett beállítás.
Az első dolog amit tenned kell, hogy ezt kezdd használni a pályán anélkül, hogy bármit is változtatnál a váltó áttételezésen kivül, amit majd később hozzáillesztesz a pályához.
Miután elkezdesz körözni, végigvesszük a beállításokat minden szempontból és LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE módositunk, de egyszerre csak EGY paramétert!
Ez az útmutató a szimuláció módot veszi alapul, ahol semmilyen segédeszköz nem avatkozik bele az autó reakcióiba. A beállitásaidra érkező válaszok a maximumon lesznek.
Minden egyes változtatást követnie kell pár tesztkörnek, hogy lássuk a műszereken a pozitív vagy negatív hatást.
Ezek a műszerek adhatnak vissza világos, határozott (pl.: gumi hőmerseklet)
vagy egy magától értetődő viselkedési magatartást (pl.: túlkormányzottsági hajlam).
A táblázat egyszerűen kilistáz minden jelzést és az ehhez szükséges módosításokat is jelöli.
Minden LÉPÉS több elemet befolyásolhat.
Ha pedig egyszer már több változtatás nem hajtható végre az adott elemen, akkor annak a konfigurációját késznek tekintheted.
LÉPÉS RÉSZ JELZÉS (Információ vagy viselkedés) MIT TEGYÉL?
0 ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁS - Töltsd be az alapértelmezett beállítást az autódhoz
- Válaszd ki a gumit (ez az időjárástól és a verseny hossztól függ)
- Allítsd be a radiátort (ez a külső hőmérséklettől és a verseny hossztól függ)
- Allítsd be a max fordulatszámot (ez a külső hőmérséklettől és a verseny hossztól függ)
- Allítsd be a kezdeti üzemanyag mennyiséget (ez az időjárástól és a verseny hossztól függ)
1

GlassMoTec

VÁLTÓ

A motor eléri a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban Legyen hosszabb legnagyobb fokozat, amihez álítsd hozzá a második és ötödik fokozatot. Az egyenletesebb átmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között
A motor nem éri el a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban Legyen rövidebb a legnagyobb fokozat es a másodikdik és az ötödik fokozatot igazítsd hozzá. Az egyenletesebb atmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között
A motor a hosszú egyenes végén éri el a maximális fordulatot Semmit
2

Glass

FÉK HŰTÉS

A fék nem éri el a 400°C-ot az egyenesekben Csökkentsd a fékhűtő nyílást
A fék hőmérséklete túl megy a 600°C-on a fékezés alatt Növeld a fékhűtő nyílást
A fék hőmérseklet mindig 400 es 600°C között van Semmit
3

Glass

KEREKDŐLÉS KEZDETI BEÁLLÍTÁSA

Belső gumi hőmérséklet – Külső gumi hőmérséklet < 0°C Növeld a negatív kerékdőlést
Belső gumi hőmérséklet – Külső gumi hőmérséklet > 5°C Csökkentsd a negatív kerékdőlést
0°C < Belső gumi hőmérséklet – Külső gumi hőmérséklet < 5°C Semmit

Glass

GUMINYOMÁS KEZDETI BEÁLLÍTÁSA

A gumi közép hőmérséklete hidegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete Növeld a gumi nyomást
A gumi közép hőmérséklete melegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete Csökkentsd a gumi nyomást
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van Semmit
4

Glass

FÉKERŐ ELOSZLÁS

Az első kerekek blokkolnak fékezéskor (hajlamos az autó kicsúszni a pályáról) A fékero elosztást a hátsó kerekek felé állítsd
Az hátsó kerekek blokkolnak fékezéskor (hajlamos az autó megpördülni) A fékero elosztást az első kerekek felé állítsd
Az első és a hátsó kerék egyszerre blokkol Semmit
5

Glass

KORMÁNYZÁSI SZÖG

A kormány teljesen elfordul a legélesebb fordulóban Növeld a kormányzási szöget
A kormány 50%-ban fordul el a legélesebb fordulóban Csökkentsd a kormányzási szöget
A kormány 90%-ban fordul el a legélesebb fordulóban Semmit
6

Wheel

DIFFERENCIÁLMŰ GÁZADÁSRA

Jó a nyomaték, de a kocsi alulkormányzott gázadásra Csökkentsd az erőt
Elégtelen a nyomaték a kanyar kijáratoknál Növeld az erőt
Jó az egyensúly az alulkormányzottság és a kanyar kijárati nyomaték között Semmit

Wheel

DIFFERENCIÁLMŰ MOTORFÉK

Stabil fék, de alulkormányzottsági hajlam Csökkentsd a motorféket
Bizonytalan fékezés és túlkormányzottsági hajlam Növeld a motorféket
Jó az egyensúly az alulkormányzottság és a fékezési stabilitás között Semmit

Wheel

DIFFERENCIÁLMŰ ELŐFESZÍTÉS

Az autó túl idegesen viselkedik fékezés és a gyorsítási átmenetek között Csökkentsd az előfeszítést
Az autó nem elég érzékeny a fékezés és a gyorsítási átmenetek között Növeld az előfeszítést
Megfelelő az érzékenység a fékezés és a gyorsítási átmenet között Semmit
7

Wheel

LÉGTERELŐ

Gyors pálya (mint például Monza) Az első légterelőt állítsd 1-re
Minden más pálya Az első légterelőt állítsd 2-re

Wheel

SZÁRNY

Alulkormányzott az autó a gyors kanyarokban (120 km/h felett) Csökkentsd a hátsó szárnyat
Túlkormányzott az autó a gyors kanyarokban (120 km/h felett) Növeld a hátsó szárnyat
Az autó semleges vagy enyhén túlkormányzott a gyors kanyarokban Semmit
8

Glass

VÁLTÓ

A motor eléri a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban Legyen hosszabb legnagyobb fokozat, amihez álítsd hozzá a második és ötödik fokozatot. Az egyenletesebb átmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között
A motor nem éri el a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban Legyen rövidebb a legnagyobb fokozat es a másodikdik és az ötödik fokozatot igazítsd hozzá. Az egyenletesebb atmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között
A motor a hosszú egyenes végén éri el a maximális fordulatot Semmit
9

Wheel

UTÁNFUTÁS

Kormányzás erőtlen, puha / Nincs elég visszajelzés / Az autó alulkormányzott Növeld az utánfutást
Kormányzás túl kemény / Az autó bizonytalan gyors kanyarokban Csökkentsd az utánfutást
Stabil az autó és a kormányzás megfelelő Semmit
10

Wheel

ELSŐ KERÉK ÖSSZETARTÁS

Nehezen fordul az autó Növeld (Negatív érték)
Egyenesben gyenge stabilitás Csökkentsd
Jó az egyensúly a kanyarodás és az egyenesbeli haladás között Semmit

Wheel

HÁTSÓ KERÉK ÖSSZETARTÁS

Nagyobb végsebesség kellene Csökkentsd az értéket
Hátsó instabilitás az egyenesekben Növeld az értéket
Jó az egyensuly az autó hátulján az egyenesekben Semmit
11

MoTec

UTAZÓMAGASSÁG (KEZDETI BEÁLLITÁSA)

A Motec azt mutatja, hogy az autó a talajhoz ér Növeld az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét
A Motec azt mutatja, hogy az autó túl magasan van Csökkentsd az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét
A Motec azt mutatja, hogy az autó a legalacsonyabban van, anélkül, hogy elérné a talajt Semmit
12

Glass

KERÉKDŐLÉS

Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C Növeld a negatív kerékdőlést
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C Csökkentsd a negatív kerékdőlést
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C Semmit

Glass

GUMINYOMÁS

A gumi középhőmérseklete hidegebb, mint a külső és belső gumi hőmérséklete Növeld a guminyomást
A gumi közép hőmérseklete melegebb, mint a külső és belső gumi hőmérséklete Csökkentsd a guminyomást
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van Semmit
13

Wheel

ELSŐ STABILIZÁTOR

Pontatlan kormányzás a lassú kanyarokban Növeld az első stabilizátor értékét
Több tapadás kellene a lassú kanyarokban Csökkentsd az első stabilizátor értékét
Jó az egyensúly a tapadás és a lassú kanyarokban való kormányzás pontossága között Semmit

Glass

HÁTSÓ STABILIZÁTOR

Az autó alulkormányzott a lassú kanyarokban Növeld a hátsó stabilizátort
Az autó túlkormányzott a lassú kanyarokban Csökkentsd a hátsó stabilizátort
Az autó semlegesen viselkedik a lassú kanyarokban Semmit
14

Glass

KERÉKDŐLÉS

Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C Növeld a negatív kerékdőlést
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C Csökkentsd a negatív kerékdőlést
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C Semmit

Glass

GUMINYOMÁS

A gumi kozep homerseklete hidegebb mint a kulso es belso gumi homerseklete Növeld a guminyomást
A gumi kozep homerseklete melegebb mint a kulso es belso gumi homerseklete Csökkentsd a guminyomást
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van Semmit
15

Wheel

RUGÓK (GLOBÁLIS BEÁLLÍTÁSA)

Az autó túl puha és nem reagál azonnal Keményebb első és hátsó rugókat állíts be
Az autó túl idegesen viselkedik és teljes tapadásvesztést érzékelsz Puhább első és hátsó rugókat állíts be
Az autó készséges és kiegyensúlyozott Semmit

Wheel

RUGÓK (AUTÓ BALANSZ)

Az autó teljesen alulkormányzott (kanyarban, gáz és fék nyomás nélkül) Keményebb hátsóvagy puhább első rugó
Az autó teljesen túlkormányzott (kanyarban, gáz és fék nyomás nélkül) Keményebb első vagy puhább hátsó rugó
Az autó teljesen semleges (kanyarban, gáz és fék nyomás nélkül) Semmit
16

MoTec

UTAZÓ MAGASSÁG

A Motec azt mutatja, hogy az autó a talajhoz ér Növeld az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét
A Motec azt mutatja, hogy az autó túl magasan van Csökkentsd az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét
A Motec azt mutatja, hogy az autó a legalacsonyabban van, anélkül, hogy elérné a talajt Semmit
17

Glass

KERÉKDŐLÉS

Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C Növeld a negatív kerékdőlést
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C Csökkentsd a negatív kerékdőlést
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C Semmit

Glass

GUMINYOMÁS

A gumi közép hőmerséklete hidegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete Növeld a guminyomást
A gumi közép hőmerséklete melegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete Csökkentsd a guminyomást
A gumi közép hőmerséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van Semmit
18

Wheel

LENGÉSCSILLAPÍTÓ KI/BERUGÓZÁS - LASSU

Terhelésváltás túl gyors és tapadásvesztést okoz Picit keményíts az elsőn és a hátsón is
Terhelésváltás túl lassú / Az autó túl ideges a kanyarokban Picit puhíts az elsőn és a hátsón is
Az autó alulkormányzott kanyar ki- és a bejáratnál Keményebb hátsó vagy puhább első
Az autó túlkormányzott a kanyar ki- és a bejáratnál Keményebb első vagy puhább hátsó
Kiegyensúlyozott terhelésváltás és semleges autó kezelhetőség a kanyarokban Semmit

Wheel

LENGÉSCSILLAPÍTÓ KI/BERUGÓZÁS - GYORS

Egyenetlen pálya / Tapadásvesztés a bukkanókon és a rázóköveken Picit puhíts az elsőn és a hátsón is
Az autó elugrál a bukkanókon, ami tapadásvesztést okoz Picit keményíts az elsőn és a hátsón is
Az autó alulkormányozott a bukkanókon Keményebb hátsóvagy puhább első
Az autó túlkormányozott a bukkanókon Keményebb elsővagy puhább hátsó
Jó egyensúly és semleges kezelhetőség a bukkanókon Semmit
19

MoTec

UTAZÓ MAGASSÁG

A Motec azt mutatja, hogy az autó a talajhoz ér Növeld az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét
A Motec azt mutatja, hogy az autó túl magasan van Csökkentsd az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét
A Motec azt mutatja, hogy az autó a legalacsonyabban van anélkül, hogy elérné a talajt Semmit
20

MoTec

RUGÓ HATÁROLÓK

Még ha az utazómagasság jól is van beállítva, az autó alja elér néhány bukkanót Növeld meg a határolót, hogy megelőzd a talajhoz érést
Az autó sosem éri el a talajt vagy bukkanót Semmit
21

Glass

KERÉKDŐLÉS

Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C Növeld a negatív kerékdőlést
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C Csökkentsd a negatív kerékdőlést
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C Semmit

Glass

GUMINYOMÁS

A gumi kozép hőmérséklete hidegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete Növeld a guminyomást
A gumi közép hőmérséklete melegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérseklete Csökkentsd a guminyomást
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van Semmit