Bejelentkezés

rFactor2 szerver

Hotlaps

A jelszó: drf2

Társoldalak

clanhomebanner

Virtualpark

Mediafire logo 3

Statisztika

Látogatók
59
Cikkek
51
Cikkmegtekintések találatai
26758

Ki van jelen?

Oldalainkat 80 vendég és 0 tag böngészi

Új tagok

  • szityka
  • F4Zi
  • jozsi23
  • Adamovics
  • darylbradygp

Általános szabályok

Általános szabályok

A bajnokságokhoz tartozó alapszabályaink

(1): Minimum korhatár a betöltött 18. életév
(2): A szerveren használandó név formátum: ÉKEZET NÉLKÜLI, ANGOL! PL.: Peter Koroshegyi - Nem kell az alsó vonalas összekötés sem.
(3): Minden résztvevőnek be kell tartania a szabályzatot! A nem ismerete nem mentség semmilyen felelősségre vonás alól!
(4): Legalább 64k interntesebesség, de a 128k minimálisan elfogadható.
(5): A PING legfeljebb 300 ms lehet. Ez az érték felett már veszélyezteti a többi versenyzőt és az adott esemény sima futását.
(6): Kormány használata szükséges! Hiszen szimulátor ligáról van szó és a teljes élményt klaviatúrával és/vagy konzollal nem lehet érzékelni. Ha nincs kormányod, de problémád adódik a modifikációk irányításával, akkor a panaszodat tartsd meg Magadnak, mert nem fogunk emiatt változtatni sem a modifikáción, sem pedig az aktuális pályán.
(7): A csalás tilos és értelmetlen is, hiszen előnye nem származik belőle senkinek! A rFactor2-es szerverünkre csak eredeti licenc megléte esetén lehet csatlakozni és a játék bonyolultsága miatt itt a csalás egyenlőre kizárt.
(8): A bajnokságainkba jelentkezni csak a honlapon történt regisztráció után tudsz. A jelentkezést a fórumban tudod leadni, az adott bajnokság Topic-jában, ahol a további instrukciók a legfelső bejegyzésben vannak megadva.

(1): Ha új tag vagy nálunk előszöris próbálj meg beilleszkedni a meglévő mezőny tagjai közé. Az első versenyen való részvételedkor ne vehemens hozzáállással vegyél részt, hanem próbáld meg felvenni az itteni stílust vagy ritmust. Ha hosszabb távon tervezel nálunk versenyezni, akkor hatékonyabb, mint az első néhány futam után a sok óvás és Rád nehezedő negatív nyomás miatt idő előtt elhagyj minket. A tagság nagyrésze segítőkész, ha kérdezel. Nem minden modifikációnk engedi meg a bármilyen irányú autóbeállítás átküldését.Emiatt is szeretnénk mindenkit inkább arra kéztetni, hogy saját beállítást készítsen, mert minden vezetési stílus mást igényel.
(2): A sportszerűtlen viselkedést szankcionáljuk. Amire óvás érkezik a fórumba, azokat mindenképpen megvizsgáljuk, viszont a BT tagjai is részt vesznek a futamokon, így amit Ők esetleg látnak, azok is vizsgálandó(!) esetet jelentenek.
(3): Ha tudod előre, hogy a következő futamon nem tudsz résztvenni, akkor jelezd a fórumban! Csak az ott megírt hiányzást vesszük igazoltnak! Két egymást követő futamon ha nem jelensz meg és nem is jelzed előre, akkor kizárásra kerülsz a bajnokságból. Erre azért van szükség, hogy ne foglald el az autót feleslegesen, ami lehet, hogy másnak jó lenne.

(1): A szervereink folyamatosan elérhetőek így a tesztelés időszakát nem redukáljuk le egy adott időszakra. Ettől függetlenül lehet olyanról szó, hogy szervezünk közös tesztelést, amikor nem néhány fő körözget a pályán. Ez jó lehetőséget biztosít a másik mezőnyben autózásra és a különböző verseny szituációk gyakorlására. Pl.: kanyarban történő kifékezés, szélárnyékban való autózás és abból egy előzés gyakorlása, stb...

(1): Általában 20 perces időmérőt alkalmazunk, amin nincs körszám korlátozás. Ettől az adott bajnokság eltérhet, de az a széria külön rendelkezéseiben fel van tüntetve.
(2): Próbálj meg a pályán úgy közlekedni a fel- és a levezető körön, hogy a többieket ne akadályozd a tempós haladásban.
(3): Ha nem teljesíted a levezető kört, akkor ne az ideális íven autózva állj meg, hanem húzodj félre a lassításhoz és ott nyomj ESC billentyűt.
(4): A kék zászlós jelzésre különösen figyelj, mert az idő rövidsége miatt kárt okozhatsz az éppen gyors körön lévő versenyző társadnak. Ha a lassú haladásod miatt óvás érkezik ellened, akkor azt büntetjük. Viszont csak utólag és az adott futamra vonatkozó pontlevonással. Erről bővebben a "Szankciók" alatt olvashatsz.

(1): Az időmérő edzést követően a szerver átáll erre az eseményre. 10 vagy 20 percről indul a számláló, de ennek intervalluma rövidebb, hogy a tervezett időpontban eltudjuk indítani a felvezető kört. A széles időskála bajnokságtól is függ. Mert abban az esetben, ha második futam, akkor a rajtrács szerkesztéshez kell bizonyos idő, az meg az adott mezőnytől függ, hogy mennyi ideig tart.
(2): Emellett biztonsági okokból is alkalmazzuk ezt az időhosszt, ha esetleg valakit ledob a szerver, akkor vissza tudjon csatlakozni. Közös érdek, hogy tartsd számon, hogy az időmérő edzést hányadik helyen fejezted be, mert visszacsatlakozáskor a szerverkezelő berak Téged abba a pozícióba.
(3): Mért kört ilyenkor már nem menj, inkább a boxutcán keresztül haladj!

-------------------------------------------------------

(4): Kifejezetten a rFactor2-es szerverünkre vonatkozik ez a bekezdés!

A pálya gumizódása elvész, ha a bemelegítő edzés ideje alatt elhagyod a szervert bármilyen okból és miattad kellene a verseny hétvégét újraindítani. Ez a mezőnnyel szemben akkora kár, hogy Te, aki ebbe a szerencsétlen helyzetbe kerültél, könyveld el, hogy azt az adott futamot elbuktad. A bemelegítő edzés lejárta után át lesz a szerver rakva a futamra és.

(1): Amikor mindenki feláll a rajtrácsra, amire 18-30 másodperc van, akkor ellenőrizd le a beállításodat, hogy ne rosszat használj a futam alatt. Másrészt a szerverkezelő ebben az időszakban közli a mezőnnyel, hogy Chat használata innentől fogva tilos a futam leintéséig. Azaz ilyenkor a CHAT STOP életbe lép!
(2): A felvezető kör lényege, hogy a fékeket és a gumikat minél verseny közelibb hőfokra tudd melegíteni.
(3): Mindig az elöl haladó adja a sebességet a mezőnynek, így nem az a lényeg, hogy minél gyorsabban menj körbe, hanem hogy az autó minél optimálisabban fel legyen készítve a rajtra. Ehhez az egyenesekben is a legfeljebb 140 km/h-s sebességet ajánljuk.
(4): Ha az erőteljes cikázás közben, amíg a gumit melegíted kisodródsz a pályáról, akkor figyelmesen gyere vissza, nehogy valakit ekkor törj össze.
(5): A gyorsítás/fékezés alkalmával vedd figyelembe, hogy az előtted lévő is a legváratlanabb alkalommal fékezhet vagy gyorsíthat, így lehetőleg ne autózz a másikhoz túl közel. A kanyarok előtt TILOS a gyorsítás és utána az erőteljes fékezés, mert beleszállhatsz a lassan haladó mezőnybe.
(6): A rajtrácsra próbálj meg minél optimálisabban felállni, hogy ne teljenek feleslegesen a másodpercek, mert akkor felmelegített gumiknak fékeknek csökken a hatékonysága is, ahogy hűlnek vissza.
(7): A játék beállításainál adj meg egy funkció billentyűt a kéziféknek, mert nem minden pályának van vízszintes célegyenese és a rajtkockából emiatt előre vagy hátra is gurulhatsz.
Amiből kifolyólag vagy nem lesz azonnali rajt, amint az utolsó ember is felállt a helyére vagy a rosszabb esetben a játék úgy veszi, mintha idő előtt kiugranál a rajtkockából és utólagosan büntetni fog.

(1): A rajt után, a célegyenes végén mindenki maximum két irányváltást tehet védekezés gyanánt. Ha egy esetleges balesetet akarsz elkerülni, akkor a három irányváltás megengedett, de a jogtalan cikázás tiltott!!! Ha emiatt óvás érkezik ellened, akkor súlyos büntetésre számíthatsz!
(2): Ha olyan bajnokságunk van, ahol repülőrajt van, akkor nem kell a rajtrácsra felállni, viszont ebben az esetben a gázpedált akkor nyomd tövig, amikor áthaladsz a rajtvonalon! Be lehet menni a másik mellé, de előzni csak a vonal elhagyása után előzhetsz! A korábbi előzést komoly büntetéssel szankcionáljuk, mert jogtalan előnyszerzésnek minősül!
(3): Törekedj arra, hogy ne okozz balesetet az első kanyarban. Ne itt dőljön el a futam és/vagy a bajnokság sorsa!
Mivel mindig a hátul autózó lát többet az előtte történt eseményekből, így baleset esetén a hátsót autót vezető versenyzőnél van a nagyobb felelősség is, ha balesetet okoz.
(4): Versenyújraindítás abban az esetben alkalmazható, ha 4-5 autó vagy az adott mezőny 1/3-a összetöri az autóját. Ezt az első körben kell végrehajtani. Bárki beírhatja a Chat-be, hogy "RESI", aki a balesetben részt vett, ott kényszerült maradni a helyszínen és látja a pillanatnyi kiesők számát. A lényeg az, hogy lehetőleg még a teljesítendő első kör felében tartózkodjon a mezőny. Későbbi időszakban a "RESI" üzenet már nem használható!
(5): Mint minden esemény alkalmával, így a futamon se szélesíts/vágj le kanyart vagy sikánt. Abban az esetben használható csak, ha a pályán látható ideális ívet mutató sötét sáv ezt mutatja (Pl.: Oschersleben). MINDEN ESETBEN CSAK KÉT AZONOS OLDALI KERÉKKEL HAGYD EL A PÁLYÁT!!! A kerékvetőt is "megközölheted", de ennél szélesebb/szűkebb ívben ne menj!
(6): Ha valakit kiforgattál vagy bármilyen megmozdulásod miatt a másik fél vagy több ember is kiesett a versenyből, mert a pálya szélére került, semmi esetre se várd meg. Ha utólag büntetést von maga után az adott baleset, akkor azt pontlevonással szankcionáljuk, amit a futamon elért pontjaidból vonunk le. Ezzel nem akarjuk a következő futamra történő felkészülésed és a majd ott megszerzett leendő helyezésedet befolyásolni. Abban az esetben van csak a következő futamon alkalmazott büntetés, ha azt, amelyiken a hibát elkövetted, nem fejezted be vagy idő előtt elhagytad a szervert.

(1): Az esetlges boxkiálláskor körültekintően közlekedj a boxutcában!
(2): Figyelj az utca elejét és a végét jelző vonalakra. Ha vonal nincs, akkor az adott helyen lévő lámpa vonala adja a határt. Ha ezeket nem veszed figyelembe, akkor a játék áthajtásos büntetést szab ki Rád, ami általában három körön belül teljesíteni kell, mert különben kizárást szab ki a Rád a játék (fekete zászló).
(3): Nem minden pályán van, de ahol van, ott annak lényege is van, így figyelj a boxutca elhagyásakor az esetleges fehér vagy sárga vonalra, ami a gyorsító sávot jelöli. Ne lépd át idő előtt, maradj a gyorsítósávban lehetőleg a végéig és inkább a tükörbe figyelj, hogy közeledik-e egy vagy több versenyző is hátulról, verseny tempóban. Ha figyelmetlenség miatt okozol ilyenkor balesetet, akkor komoly büntetésre számíthatsz a futam után!

(1): Csak abban az esetben kísérelj meg előzni, ha azt biztonságosan be is tudod fejezni! A "kamikaze" manővert nem szereti senki és erre egy rosszul megválasztott pillanat több kárt okoz, mint hasznot hoz. Inkább várj egy optimális szituációra és sportszerűen előzd meg az előtted lassabban haladó versenyzőt.
(2): Minden esetben úgy előzz vagy fékezz ki valakit a kanyarban, hogy a kanyar kijáraton hagyj Neki egy autónyi helyet, azaz ne szorítsd le a pályáról!
(3): Előzés szempontjából is fontos jeleznünk, hogy a hátul autózó többet lát, mint az előtte lévő a tükörben, így a balszerencsés kimenetelű előzésnél nagy valószínűséggel a hátul autózó lesz a bűnös! Ha óvás érkezik ilyen esetre, akkor, ezt mindenképpen figyelembe vesszük!

(1): Mivel nálunk nincs alkalmazva köridő korlát (pl.: 107%-os szabály), így minden versenyző, aki részt vesz a teszteken és bármilyen köridőt fut az időmérőn, az rajthoz is állhat a versenyen. Emiatt a mezőny hátsó részében autózók jóval lassabbak, így megnő a lekörözések száma is.
(2): Ha Te vagy a gyorsabban haladó autóval, akkor figyelmesen haladj a lekörözendő mögött, mert nem mindenkinek van olyan reakció ideje és helyzet felismerő képessége (sajnos), hogy egyből félrehúzodjon. Ez a tapasztalatunk, de ez egyben nem is mentség senki számára, hogy a gyorsabban haladót indokolatlanul feltartsa.
(3): Számíts arra, hogy akit lekörözöl, a lehető leghamarabb elhagyja a kanyar után az ideális ívet vagy belassít.
(4): Amint megjelenik a mointor sarkában a kék zászló ikonja, akkor a lehető leghamarabb húzódj a pálya azon oldalára, ami alap esetben nem az ideális ív része!
(5): Természetesen, ha ez pont egy kanyar előtt van, akkor a kanyar után szintén maradj a belső (szűk és lassabb) oldalon, hogy a gyorsabb versenyző az ideális íven tudjon tovább haladni.

(1): Ha az autód olyannyira összetört, hogy nem tudsz vele eljutni a boxba vagy rosszabb esetben kaptál egy dührohamot és úgy gondolod, hogy nincs értelme a futamot folytatni, akkor használd az ESC billetyűt a futam elhagyására. Utóbbi esetben, ha lehetőséged van rá, akkor előbb menj le az ideális ívről.
(2): Semmilyen alkalommal se írj a Chat-be "búcsú üzenetet", mert ez zavarja a többi versenyben lévőt.
(3): Amíg az utolsó versenyző pályán van, addig tart a Chat Stop szabály. Mivel az elsők beérkezése nem jelenti teljesen a futam végét,így addig ne írj a Chat ablakba! Lehet olyan alkalom, hogy a mezőny hátsó régióiban még küzdelem folyik a jobb pozícióért az utolsó kanyarokban is. Amikor a szerverkezelő beírja a CHAT FREE üzenetet, onnantól él a beszélgetés lehetősége.

Utolsó fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Chat

Logóink

DRF logo mini new

logo new 1

Teamspeak

A szerver IP: clanhome.ddns.net:9987
Jelszó: ch
A TS3 szobák jelszava: drfliga