Sárga vonal: A felfüggesztésnek ez a nulla pontja. Vezetés közben a futómű fel és le mozog. Felfelé, amikor a felfüggesztés összenyomódik és lefelé, amikor kinyúlik.
Piros vonal: A rugó határoló felső pontja. Az érték megváltoztatásával módosul a rugók és a határoló közötti tér.
Zöld vonal: A felfüggesztés útjának meghosszabbodása.

bumpstops

Azok az autók, amelyek fontosabb aerodinamikai jellemzőkkel rendelkeznek (pl.: diffúzorok, splitterek, stb...), azok meglehetősen hasmagasság érzékenyek. Ez azt jelenti, hogy amikor az autó fékez, akkor az elülső splitter közelebb kerül a talajhoz, a hátsó diffúzor pedig távolabb a talajtól. Ennek a következménye, hogy az aero egyensúly erősen elmozdul az autó eleje felé. Ha ez a hasmagasság mozgás nincs korlátozva, akkor az autó nagyon instabillá válik, főleg a fékezés ideje alatt.

Alapszabály, hogy minél nagyobb stabilitásra van szükség a befordulás alatt, annál nagyobb szükség van az első felfüggesztésre. Tehát, az autó stabilabbá tételéhez le kell csökkenteni a rugóhatároló értékét (bumstop range) annyira, hogy a piros vonal közelebb kerüljön a sárgához, esetleg hozzá is érjen. Ha nagyobb rugóútra van szükség, akkor ez fordítva működik. A rugó merevségét a "bumpstop rate" érték növelésével vagy csökkentésével is módosíthatja. A hátsó szárny is stabilizálhatja ezt a hatást.
Általában a hátsó felfüggesztésnél kisebb munkavégzést szoktak beállítani, mert nagyobb tapadást biztosít. Viszont, ha a pálya megengedi és a vezetési stílussal is képes kezelni, akkor majdnem azonos beállításokat is készíthet az első és a hátsó részre is. Ha a felfüggesztés hamarabb megérinti a hátsó ütközőpontot, akkor az autó merevebb lesz, korlátozza a hátsó rész fel/le mozgását, megakadályozza, hogy az aero egyensúly túlzottan hátra tolódjon és korlátozza az alulkormányzottságot.

(Forrás: ACC Blog)