BEÁLLITÁSI ÚTMUTATÓ: ÁLLÍTSD BE AZ AUTÓD 21 LÉPÉSBEN! | |||
Szerző : LmS (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.); Magyar forditás:Szantai80 (drfliga.hu); | |||
Ez a beallitás útmutató a GTR2 nevű autóverseny szimulátorhoz készült. Kezdo pilótáknak próbál egyszerű és elérhető módszertant kínálni. Ez a táblázat lefedi a különböző beállításokat, amiket állíthatsz sorjában az autódon. Az ideális kezdőpont, amire építkezhetünk, az az alapértelmezett beállítás. Az első dolog amit tenned kell, hogy ezt kezdd használni a pályán anélkül, hogy bármit is változtatnál a váltó áttételezésen kivül, amit majd később hozzáillesztesz a pályához. Miután elkezdesz körözni, végigvesszük a beállításokat minden szempontból és LÉPÉSRŐL LÉPÉSRE módositunk, de egyszerre csak EGY paramétert! Ez az útmutató a szimuláció módot veszi alapul, ahol semmilyen segédeszköz nem avatkozik bele az autó reakcióiba. A beállitásaidra érkező válaszok a maximumon lesznek. |
|||
Minden egyes változtatást követnie kell pár tesztkörnek, hogy lássuk a műszereken a pozitív vagy negatív hatást. Ezek a műszerek adhatnak vissza világos, határozott (pl.: gumi hőmerseklet) vagy egy magától értetődő viselkedési magatartást (pl.: túlkormányzottsági hajlam). A táblázat egyszerűen kilistáz minden jelzést és az ehhez szükséges módosításokat is jelöli. Minden LÉPÉS több elemet befolyásolhat. Ha pedig egyszer már több változtatás nem hajtható végre az adott elemen, akkor annak a konfigurációját késznek tekintheted. |
|||
LÉPÉS | RÉSZ | JELZÉS (Információ vagy viselkedés) |
MIT TEGYÉL? |
0 | ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁS | - | Töltsd be az alapértelmezett beállítást az autódhoz |
- | Válaszd ki a gumit (ez az időjárástól és a verseny hossztól függ) | ||
- | Allítsd be a radiátort (ez a külső hőmérséklettől és a verseny hossztól függ) | ||
- | Allítsd be a max fordulatszámot (ez a külső hőmérséklettől és a verseny hossztól függ) | ||
- | Allítsd be a kezdeti üzemanyag mennyiséget (ez az időjárástól és a verseny hossztól függ) | ||
1 |
VÁLTÓ |
A motor eléri a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban | Legyen hosszabb legnagyobb fokozat, amihez álítsd hozzá a második és ötödik fokozatot. Az egyenletesebb átmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között |
A motor nem éri el a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban | Legyen rövidebb a legnagyobb fokozat es a másodikdik és az ötödik fokozatot igazítsd hozzá. Az egyenletesebb atmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között | ||
A motor a hosszú egyenes végén éri el a maximális fordulatot | Semmit | ||
2 |
FÉK HŰTÉS |
A fék nem éri el a 400°C-ot az egyenesekben | Csökkentsd a fékhűtő nyílást |
A fék hőmérséklete túl megy a 600°C-on a fékezés alatt | Növeld a fékhűtő nyílást | ||
A fék hőmérseklet mindig 400 es 600°C között van | Semmit | ||
3 |
KEREKDŐLÉS KEZDETI BEÁLLÍTÁSA |
Belső gumi hőmérséklet – Külső gumi hőmérséklet < 0°C | Növeld a negatív kerékdőlést |
Belső gumi hőmérséklet – Külső gumi hőmérséklet > 5°C | Csökkentsd a negatív kerékdőlést | ||
0°C < Belső gumi hőmérséklet – Külső gumi hőmérséklet < 5°C | Semmit | ||
GUMINYOMÁS KEZDETI BEÁLLÍTÁSA |
A gumi közép hőmérséklete hidegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete | Növeld a gumi nyomást | |
A gumi közép hőmérséklete melegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete | Csökkentsd a gumi nyomást | ||
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van | Semmit | ||
4 |
FÉKERŐ ELOSZLÁS |
Az első kerekek blokkolnak fékezéskor (hajlamos az autó kicsúszni a pályáról) | A fékero elosztást a hátsó kerekek felé állítsd |
Az hátsó kerekek blokkolnak fékezéskor (hajlamos az autó megpördülni) | A fékero elosztást az első kerekek felé állítsd | ||
Az első és a hátsó kerék egyszerre blokkol | Semmit | ||
5 |
KORMÁNYZÁSI SZÖG |
A kormány teljesen elfordul a legélesebb fordulóban | Növeld a kormányzási szöget |
A kormány 50%-ban fordul el a legélesebb fordulóban | Csökkentsd a kormányzási szöget | ||
A kormány 90%-ban fordul el a legélesebb fordulóban | Semmit | ||
6 |
DIFFERENCIÁLMŰ GÁZADÁSRA |
Jó a nyomaték, de a kocsi alulkormányzott gázadásra | Csökkentsd az erőt |
Elégtelen a nyomaték a kanyar kijáratoknál | Növeld az erőt | ||
Jó az egyensúly az alulkormányzottság és a kanyar kijárati nyomaték között | Semmit | ||
DIFFERENCIÁLMŰ MOTORFÉK |
Stabil fék, de alulkormányzottsági hajlam | Csökkentsd a motorféket | |
Bizonytalan fékezés és túlkormányzottsági hajlam | Növeld a motorféket | ||
Jó az egyensúly az alulkormányzottság és a fékezési stabilitás között | Semmit | ||
DIFFERENCIÁLMŰ ELŐFESZÍTÉS |
Az autó túl idegesen viselkedik fékezés és a gyorsítási átmenetek között | Csökkentsd az előfeszítést | |
Az autó nem elég érzékeny a fékezés és a gyorsítási átmenetek között | Növeld az előfeszítést | ||
Megfelelő az érzékenység a fékezés és a gyorsítási átmenet között | Semmit | ||
7 |
LÉGTERELŐ |
Gyors pálya (mint például Monza) | Az első légterelőt állítsd 1-re |
Minden más pálya | Az első légterelőt állítsd 2-re | ||
SZÁRNY |
Alulkormányzott az autó a gyors kanyarokban (120 km/h felett) | Csökkentsd a hátsó szárnyat | |
Túlkormányzott az autó a gyors kanyarokban (120 km/h felett) | Növeld a hátsó szárnyat | ||
Az autó semleges vagy enyhén túlkormányzott a gyors kanyarokban | Semmit | ||
8 |
VÁLTÓ |
A motor eléri a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban | Legyen hosszabb legnagyobb fokozat, amihez álítsd hozzá a második és ötödik fokozatot. Az egyenletesebb átmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között |
A motor nem éri el a maximális fordulatot a hosszú egyenesek végén a legnagyobb fokozatban | Legyen rövidebb a legnagyobb fokozat es a másodikdik és az ötödik fokozatot igazítsd hozzá. Az egyenletesebb atmenetért az egyes és a legnagyobb fokozat között | ||
A motor a hosszú egyenes végén éri el a maximális fordulatot | Semmit | ||
9 |
UTÁNFUTÁS |
Kormányzás erőtlen, puha / Nincs elég visszajelzés / Az autó alulkormányzott | Növeld az utánfutást |
Kormányzás túl kemény / Az autó bizonytalan gyors kanyarokban | Csökkentsd az utánfutást | ||
Stabil az autó és a kormányzás megfelelő | Semmit | ||
10 |
ELSŐ KERÉK ÖSSZETARTÁS |
Nehezen fordul az autó | Növeld (Negatív érték) |
Egyenesben gyenge stabilitás | Csökkentsd | ||
Jó az egyensúly a kanyarodás és az egyenesbeli haladás között | Semmit | ||
HÁTSÓ KERÉK ÖSSZETARTÁS |
Nagyobb végsebesség kellene | Csökkentsd az értéket | |
Hátsó instabilitás az egyenesekben | Növeld az értéket | ||
Jó az egyensuly az autó hátulján az egyenesekben | Semmit | ||
11 |
UTAZÓMAGASSÁG (KEZDETI BEÁLLITÁSA) |
A Motec azt mutatja, hogy az autó a talajhoz ér | Növeld az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét |
A Motec azt mutatja, hogy az autó túl magasan van | Csökkentsd az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét | ||
A Motec azt mutatja, hogy az autó a legalacsonyabban van, anélkül, hogy elérné a talajt | Semmit | ||
12 |
KERÉKDŐLÉS |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C | Növeld a negatív kerékdőlést |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C | Csökkentsd a negatív kerékdőlést | ||
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C | Semmit | ||
GUMINYOMÁS |
A gumi középhőmérseklete hidegebb, mint a külső és belső gumi hőmérséklete | Növeld a guminyomást | |
A gumi közép hőmérseklete melegebb, mint a külső és belső gumi hőmérséklete | Csökkentsd a guminyomást | ||
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van | Semmit | ||
13 |
ELSŐ STABILIZÁTOR |
Pontatlan kormányzás a lassú kanyarokban | Növeld az első stabilizátor értékét |
Több tapadás kellene a lassú kanyarokban | Csökkentsd az első stabilizátor értékét | ||
Jó az egyensúly a tapadás és a lassú kanyarokban való kormányzás pontossága között | Semmit | ||
HÁTSÓ STABILIZÁTOR |
Az autó alulkormányzott a lassú kanyarokban | Növeld a hátsó stabilizátort | |
Az autó túlkormányzott a lassú kanyarokban | Csökkentsd a hátsó stabilizátort | ||
Az autó semlegesen viselkedik a lassú kanyarokban | Semmit | ||
14 |
KERÉKDŐLÉS |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C | Növeld a negatív kerékdőlést |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C | Csökkentsd a negatív kerékdőlést | ||
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C | Semmit | ||
GUMINYOMÁS |
A gumi kozep homerseklete hidegebb mint a kulso es belso gumi homerseklete | Növeld a guminyomást | |
A gumi kozep homerseklete melegebb mint a kulso es belso gumi homerseklete | Csökkentsd a guminyomást | ||
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van | Semmit | ||
15 |
RUGÓK (GLOBÁLIS BEÁLLÍTÁSA) |
Az autó túl puha és nem reagál azonnal | Keményebb első és hátsó rugókat állíts be |
Az autó túl idegesen viselkedik és teljes tapadásvesztést érzékelsz | Puhább első és hátsó rugókat állíts be | ||
Az autó készséges és kiegyensúlyozott | Semmit | ||
RUGÓK (AUTÓ BALANSZ) |
Az autó teljesen alulkormányzott (kanyarban, gáz és fék nyomás nélkül) | Keményebb hátsóvagy puhább első rugó | |
Az autó teljesen túlkormányzott (kanyarban, gáz és fék nyomás nélkül) | Keményebb első vagy puhább hátsó rugó | ||
Az autó teljesen semleges (kanyarban, gáz és fék nyomás nélkül) | Semmit | ||
16 |
UTAZÓ MAGASSÁG |
A Motec azt mutatja, hogy az autó a talajhoz ér | Növeld az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét |
A Motec azt mutatja, hogy az autó túl magasan van | Csökkentsd az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét | ||
A Motec azt mutatja, hogy az autó a legalacsonyabban van, anélkül, hogy elérné a talajt | Semmit | ||
17 |
KERÉKDŐLÉS |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C | Növeld a negatív kerékdőlést |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C | Csökkentsd a negatív kerékdőlést | ||
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C | Semmit | ||
GUMINYOMÁS |
A gumi közép hőmerséklete hidegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete | Növeld a guminyomást | |
A gumi közép hőmerséklete melegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete | Csökkentsd a guminyomást | ||
A gumi közép hőmerséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van | Semmit | ||
18 |
LENGÉSCSILLAPÍTÓ KI/BERUGÓZÁS - LASSU |
Terhelésváltás túl gyors és tapadásvesztést okoz | Picit keményíts az elsőn és a hátsón is |
Terhelésváltás túl lassú / Az autó túl ideges a kanyarokban | Picit puhíts az elsőn és a hátsón is | ||
Az autó alulkormányzott kanyar ki- és a bejáratnál | Keményebb hátsó vagy puhább első | ||
Az autó túlkormányzott a kanyar ki- és a bejáratnál | Keményebb első vagy puhább hátsó | ||
Kiegyensúlyozott terhelésváltás és semleges autó kezelhetőség a kanyarokban | Semmit | ||
LENGÉSCSILLAPÍTÓ KI/BERUGÓZÁS - GYORS |
Egyenetlen pálya / Tapadásvesztés a bukkanókon és a rázóköveken | Picit puhíts az elsőn és a hátsón is | |
Az autó elugrál a bukkanókon, ami tapadásvesztést okoz | Picit keményíts az elsőn és a hátsón is | ||
Az autó alulkormányozott a bukkanókon | Keményebb hátsóvagy puhább első | ||
Az autó túlkormányozott a bukkanókon | Keményebb elsővagy puhább hátsó | ||
Jó egyensúly és semleges kezelhetőség a bukkanókon | Semmit | ||
19 |
UTAZÓ MAGASSÁG |
A Motec azt mutatja, hogy az autó a talajhoz ér | Növeld az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét |
A Motec azt mutatja, hogy az autó túl magasan van | Csökkentsd az utazómagasságot és tartsd a hátulját 10-20 mm-el magasabban, mint az elejét | ||
A Motec azt mutatja, hogy az autó a legalacsonyabban van anélkül, hogy elérné a talajt | Semmit | ||
20 |
RUGÓ HATÁROLÓK |
Még ha az utazómagasság jól is van beállítva, az autó alja elér néhány bukkanót | Növeld meg a határolót, hogy megelőzd a talajhoz érést |
Az autó sosem éri el a talajt vagy bukkanót | Semmit | ||
21 |
KERÉKDŐLÉS |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 0°C | Növeld a negatív kerékdőlést |
Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet > 5°C | Csökkentsd a negatív kerékdőlést | ||
0°C < Belső gumi hőmérséklet – külső gumi hőmérséklet < 5°C | Semmit | ||
GUMINYOMÁS |
A gumi kozép hőmérséklete hidegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérséklete | Növeld a guminyomást | |
A gumi közép hőmérséklete melegebb, mint a külső és a belső gumi hőmérseklete | Csökkentsd a guminyomást | ||
A gumi közép hőmérséklete a külső és a belső gumi hőmérséklete között van | Semmit |