A szezont egy teszt futammal kezdjük, aminek a Hungaroring fog otthont adni.
A bajnokság 8 futam hétvégén keresztül zajlik.
Minden második héten vasárnap, 17:00-ás kezdéssel!
Idő bosztás:
17:00 - időmérő - 15 perc
~17:16 - Warm Up - kb. 7 perc
~17:23 - Felvezető kör, utána állórajt. Minden futamunk körszámban van megadva, de általában ~45 percet fog lefedni egy futam.

1§. Technikai feltételek:
(1). rFactor2 futtatására alkalmas PC. A DX11 futtatásához van egy külön cikkünk, amiben képekkel van illusztrálva, hogy miként lehet beállítani a grafikai opciókat az optimális futáshoz a régebbi PC-ken.
(2). A mindenkori PING-ed ne haladja meg a 150 ms-t! Eleve a magas vagy ennél magasabb Ping érték a többiek részvételére is kihatással van, így a lagg elkerülhetetlen!
(3). Bármilyen, szimulátor versenyzésre alkalmas kormány megléte. Az általunk használt modifikáció igényli, hogy ne billentyűzettel vagy kontrollerrel játssz, mert így a vezethetőség drasztikusan romlik és elkerülhető baleset forrása is lehet!

2§. Sport szabályzat:
(1). A játékban lehet autóbeállítást küldeni egymás között, de ezt mérsékeld az azonos márkájú tag felé. Minimális eltérés (modell differenciák miatt) lehet két autó között, ami a beállítást már befolyásolhatja és nem azt adja vissza, amit elvársz tőle.
(2). Tartsd be a két kerékkel a pályán szabályt! Csak azonos oldali két kerékkel hagyd el a szélét szegélyező csíkot.
(3). Ha óvást nyújtasz be és annak az eredménye bármilyen büntetés, akkor az ehhez tartozó szankciókat egy külön menüpontban listázzuk.
A büntetéseket minden esetben pont levonással érvényesítjük. Ha kevesebb az összegyűlt pontszámod, mint a kiosztandó büntetés, akkor visszaesik 0 pontra az eredmény.
A bírói testületet 5 fő képezi. Ha olyan esetről van szó, amiben egy BT tag érintett, akkor Ő nem vesz részt a vizsgálatban. Itt szeretnénk felhívni minden BT tagként közreműködő versenyzőt, hogy pártatlan és részrehajlás mentes véleményt alkosson!

3§. Általános szabályok:
(1). Nem egyedül vagy a pályán! Vedd figyelembe, hogy mások is éppen gyakorolnak a következő futamra vagy ha már a futamon vagyunk, akkor a többiek is rengeteg szabadidőt töltöttek azzal, hogy a megmérettetésen a legjobbat hozzák ki magukból.
(2). Ne a rajt utáni első kanyar döntse el a futam végeredményt!
(3). A szerver folyamatosan elérhető, így bármikor tudsz gyakorolni. Viszont, ha van egy vagy több meghirdetett tét nélküli Funrace vagy esetleg rajt gyakorlásra meghirdetett esemény, akkor az közös érdek, hogy megjelenj rajta.
(4). A bemelegítő edzésen (Warm Up) TILOS(!) mért kört menni! Mindig a box utcán keresztül közlekedj és ne a célegyenesben! Aki vét e szabály ellen, azt szankcióval büntetjük a futam után!
(5). Ha technikai ok miatt a szerver ledob vagy elhagyod azt az időmérő edzés után és a futam előtt, akkor jegyezd meg, hogy hányadik helyen voltál. A szerver kezelőnek van lehetősége a sorrendet szerkeszteni és vissza tud tenni abba a pozícióba, amelyikről a szervert elhagytad. Mert automatikusan a visszacsatlakozás után az utolsó helyre fog sorolni a szerver.

Fontosabb esetek:

4§. Box utca használata:
(1). A boxutca is a pálya része, így ott is figyelj a másikra, ne ütközzetek feleslegesen.
(2). Figyelj az utca elejét és a végét jelző vonalakra és6vagy lámpákra. Ha vonal nincs, akkor az adott helyen lévő lámpa vonala adja a határt. Ha ezeket nem veszed figyelembe, akkor a játék áthajtásos büntetést szab ki Rád, ami általában három körön belül teljesíteni kell, mert különben kizárást szabhat ki a játék (fekete zászló).
(3). Nem minden pályán van, de ahol van, ott annak lényege is van, így figyelj a boxutca elhagyásakor az esetleges fehér vagy sárga vonalra, ami a gyorsító sávot jelöli. Ne lépd át idő előtt, maradj a gyorsítósávban lehetőleg a végéig és inkább a tükörbe figyelj, hogy közeledik-e egy vagy több versenyző is hátulról, verseny tempóban. Ha figyelmetlenség miatt okozol ilyenkor balesetet, akkor komoly büntetésre számíthatsz a futam után!

5§. Előzés:
(1). Csak abban az esetben kísérelj meg előzni, ha azt biztonságosan be is tudod fejezni! A "kamikaze" manővert nem szereti senki és erre egy rosszul megválasztott pillanat több kárt okoz, mint hasznot hoz. Inkább várj egy optimális szituációra és sportszerűen előzd meg az előtted lassabban haladó versenyzőt.
(2). Minden esetben úgy előzz vagy fékezz ki valakit a kanyarban, hogy a kanyar kijáraton hagyj Neki egy autónyi helyet, azaz ne szorítsd le a pályáról!
(3). Előzés szempontjából is fontos jeleznünk, hogy a hátul autózó többet lát, mint az előtte lévő a tükörben, így a balszerencsés kimenetelű előzésnél nagy valószínűséggel a hátul autózó lesz a bűnös! Ha óvás érkezik ilyen esetre, akkor, ezt mindenképpen figyelembe vesszük!

6§. Lekörözés:
(1). Mivel nem mindenki tudja az élmenőkkel azonos tempót autózni, így a mezőny hátsó részében versenyzők jóval lassabbak, így megnő a lekörözések száma is.
(2). Ha Te vagy a gyorsabban haladó autóval, akkor figyelmesen haladj a lekörözendő mögött, mert nem mindenkinek van olyan reakció ideje és helyzet felismerő képessége (sajnos), hogy egyből félrehúzodjon. Ez a tapasztalatunk, de ez egyben nem is mentség senki számára, hogy a gyorsabban haladót indokolatlanul feltartsa.
(3). Számíts arra, hogy akit lekörözöl, a lehető leghamarabb elhagyja a kanyar után az ideális ívet vagy belassít.
(4). Amint megjelenik a monitor sarkában a kék zászló ikonja, akkor a lehető leghamarabb húzódj a pálya azon oldalára, ami alap esetben nem az ideális ív része!
(5). Természetesen, ha ez pont egy kanyar előtt van, akkor a kanyar után szintén maradj a belső (szűk és lassabb) oldalon, hogy a gyorsabb versenyző az ideális íven tudjon tovább haladni.

7§. Futam utáni pontozás:
Aki teljesíti a hétvégén a futamnak legalább a 95%-át, már pontot kap.

pontozas

8§. Díjjazás:
Rendhagyó módon a DRF Liga történetében először, a bajnokság végén a legjobb 5 helyezett tárgy nyereményben fog részesülni! A liga logo-jával ellátott bögrét kapnak a dobogósok és hűtőmágnest a 4. és 5. helyezettek!

A jelenlegi szabályzatban csak két futam hétvége között és akkor is csak abban az esetben hajtunk végre módosítást, ha azt bármi indokolja. Abban az időszakban, amíg egy futam után óvás érkezik és arra nincs BT döntés, addig a szabályzat változatlan marad.

(2020.01.31.)