A 2021-es év első, az Assetto Corsa játékkal induló bajnokságunkban hűen önmagunkhoz, sajátkészítésű modifikációt fogunk használni.
Az alap ötlet a valós DTM 2019 volt, de abban csak 18 autó választható, így bővítettük az autók listáját. Mivel a DTM sorozat egy ClassOne rendszernek hívott szabálykönyv szerint épül fel és a német bajnokságon kívül a Japan Super GT500 kategória is ezt használja, így belekerültek azok az autók is a csomagba.
Ezen felül, hogy minél több ismert márka közül lehessen választani, így az utolsó valós év AMG C63-as modelljét is beleraktuk a játékba. Így összesen 7 modell és 40 festés közül találhatja meg mindenki a magának legszimpatikusabbat.
Így lett a bajnokság neve ClassOne Championship.
A modifikáció fizikáját a DTM 2019-ben használt 141 oldalas szabálykönyv alapján készítettük el. Az összes autó alatt ugyanaz található, így csak pár, a modell paramétereit meghatározó sor a különböző, de ezek a vezethetőséget nem befolyásolják nagy mértékben.
Amivel problémába ütköztünk az Assetto Corsa kapcsán, az az elkészített pályák alacsony mennyisége. Mivel a modifikáció DRS-t használ, így ez a kör tovább szűkült. Emellett fejtörést okozott a férőhelyek száma is. Így arra jutottunk az elmúlt évek tapasztalatai alapján, hogy a bajnokság elején azokat a pályákat használjuk, amikre nagyon sokan tudtok csatlakozni és az idő előrehaladtával amúgy is csökkenni szokott a részvétel, így a kevesebb férőhellyel rendelkező pályák lesznek a versenynaptár végén.
A legnagyobb, DRS zónás pálya 42 férőhelyes és a legkisebb 27. A honlapon lévő versenynaptárban feltüntettük mindegyiknél a slotszámot is, de a tervek szerint lesz közvetítés is, így minden pályán két hellyel kevesebb jut a versenyzőknek, mert ez a két slot a stábnak lesz fenntartva.
Ami még sajnos probléma, hogy az összeválogatott pályákon van DRS zóna, de a legtöbbjén nincs erre figyelem felhívó tábla az út mentén. Így a DRS applikáció letöltése mindenkinek kötelező, ami jelzi, hogy a pálya melyik részén és mikor aktiválható a DRS. Ha elég tesztkört megy mindenki, akkor minden pályán meg lehet tanulni a futam kezdetéig, hogy hol van a DRS zóna.
Valamint, pálya függő is, hogy melyiken hány zóna található. A pályák nagy többsége 2 DRS zónás, de néhány csak 1 ilyennel rendelkezik.
A bajnokságba jelentkezni egy rövid honlap regisztráció után a fórumban lehet. A részleteket a honlap felső menüsorában található ClassOne menüpont alatt találod.
Kérdés esetén a honlapon lévő Chat-be írj, amint odajutunk, válaszolunk rá.
Az Assetto Corsa Competizione bajnokságunkat a mai nappal lezártnak tekintjük.
Az utolsó futam helyszínek az Intercontinental GT Pack részei voltak, amik így, nyílt szerverként sem hozták azt a népszerűséget, mint amit elvártunk volna a korábbi, alapjátékban szereplő pályák alkalmával.
S mivel az alapjáték helyszíneit végigvettük, így a továbbiakban nem kívánunk a DLC-s pályákra több energiát és időt fordítani.
Nyílt szerverként ment a bajnokság, voltak anomáliák a futamokon a mezőnyben, de összességében nem volt több "lúzer" a szervereken, mintha zárt bajnokságként futottuk volna le.
Élménydús volt, sokat lehetett tanulni belőle, mert nem csak grafikájában jó a játék, hanem odafigyelve az autóbeállítás módosítása is visszaadta a különbségeket.
Köszönjük mindenkinek a részvételt.
Az alábbi képpel pedig a bajnokság dobogósait szeretnénk megtisztelni és gratulálni az elért eredményekért!
A versenynaptárban az utolsó 5 forduló időpontjai el lettek tolva egy héttel, több tag kérésére.
A szóban forgó események időpontjait *-gal jelöltük meg.
Továbbra is szeretnénk főként a szombat estékhez ragaszkodni, azon belül is a 20:00-ás kezdéshez.